Zuid Afrika 2015 verslag 8 - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Eric, Yvon & Frans & Yolanda - WaarBenJij.nu Zuid Afrika 2015 verslag 8 - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Eric, Yvon & Frans & Yolanda - WaarBenJij.nu

Zuid Afrika 2015 verslag 8

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Eric, Yvon & Frans & Yolanda

25 November 2015 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

In ons laatste verslag konden wij weinig positief nieuws brengen maar na slechte tijden komen er altijd weer goede. We zitten nu in het Welgevonden Game Reserve. Nadat pa uit het ziekenhuis was ontslagen moesten we 350 km rijden voordat we de Westgate van dit park bereikte. Precies op tijd om mee te kunnen rijden naar Nungubane Lodge arriveerde wij daar. De gids, Josnet, hielp ons met de bagage in de truck te zetten, want zelf mogen we hier niet rijden. De auto lieten we achter en we hadden direct onze eerste gamedrive in dit prachtige park. Voor pa was alles erg vermoeiend geweest en hij bleef onder toeziend oog voor het lieve personeel bij het Lodge.
Bij de eerste gamedrive trakteerde Josnet ons op heel veel dieren. Om te beginnen kwamen we twee vrouwtjes leeuwen tegen de ene met 3 jongen van een jaar oud en de andere heeft 3 welpjes van enekele weken oud. Die laatste houden zich nog schuil in de grot die moeder van hen uitkoos. Verder zagen we olifanten, giraffen, nijlpaarden en als klap op de vuurpijl wilde een cheetah nog wel even zijn kop boven het hoge gras uitsteken. Helaas was het al te donker om te fotograferen.

Bij het lodge teruggekomen zag pa er niet zo goed uit. De reis was vermoeiende geweest en hij sliep weer aan 1 stuk door. Hij had het erg warm en was kortademig. Gelukkig is hij hierna weer aan de beteren de hand en wordt hij weer wat opgewekter. Gisteren heeft hij voor het eerst weer met ons groepje meegegeten en dat lijkt hem goed te doen. Hij krijgt meer energie en ook weer praatjes.

Vanmorgen zijn we, Yolanda en ik, weer met Josnet op pad geweest samen met de gidsen van andere gamedrives wisten zijn een mannetjes leeuw te traceren. Hij kwam recht op ons aflopen. Van de 4 auto trok hij niets aan en liep op zijn gemak langs ons heen. Was een fraai gezicht en de perfecte omstandigheden voor fraaie foto’s.
Hierna zijn we nog even bij de beide families wezen kijken. De zebra die een dag voor onze komst door de leeuwen was buitgemaakt. Stonk enorm maar voor de leeuwen is het een delicatesse.
Opgewekt gingen we weer huiswaarts. Bij het lodge aangekomen wachtte ons de meeste waardevolle spot van deze vakantie op. Pa zat ons, spik en span, op te wachten op op onze kamer. Hij was erg opgewekt en zag er goed uit. Nog belangrijk is dat hij zich ook weer beter voelde. Gedrieën zijn wij gaan ontbijten. Dit gaat weer op vakantie lijken.

Groetjes
Van ons

• 25 November 2015 - 10:26

Ivonne:

Poeh hee, ik kreeg het er even benauwd van......gelukkig gaat het nu weer beter.....ik wens jullie toe, dat jullie met z'n drietjes verder met volle teugen kunnen genieten van deze bijzondere reis!

• 25 November 2015 - 11:40

Lilian:

Blij te lezen dat het met Pa weer een stuk beter gaat Geniet nog lekker van de laatste periode Mijn advies Blijf daar maar Hier is het weer bar en boos Maar ik mis jullie wel

• 25 November 2015 - 12:43

Ada Van Vliet:

Fijn dat jullie de reis kunnen voortzetten, geniet van de resterende dagen, groetjes van ons allemaal!

• 25 November 2015 - 14:12

Tanta Gre:

Wat fijn dat broertje weer aan de beterende hand is, wellicht gaat nu de bloedtransfusie/plasma hun werk doen. groetjes uit Wassenaar en Spijkenisse.

• 25 November 2015 - 20:12

Dick:

Dat was wel spannend zeg met Pa! Gelukkig is dat nu achter de rug en kunnen jullie weer genieten van al het moois om je heen! Enjoy!

• 26 November 2015 - 09:37

Eric:

Heel fijn om deze goede berichten te lezen! Jullie hebben nog wel wat moois voor de boeg, dus genieten maar!

• 26 November 2015 - 09:48

Evert Vd Groenendaal:

Fijn dat het weer beter gaat met die ouwe!
    Nog veel plezier. Gr Eef

• 29 November 2015 - 13:07

Fam. Hoek:

Veel dank voor jullie prachtige reisverslagen, geschrokken van de laatste twee, hoopt dat het nu beter gaat, tot ziens, groeten van de buren.