3e verslag - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van Eric, Yvon & Frans & Yolanda - WaarBenJij.nu 3e verslag - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van Eric, Yvon & Frans & Yolanda - WaarBenJij.nu

3e verslag

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Eric, Yvon & Frans & Yolanda

10 November 2018 | Zuid-Afrika, Skukuza

Sorry mensen, we hebben wat lang op onze belevenissen laten wachten. we maken er veel mee en hebben weinig internet mogelijkheden. Hier is lig weer een verslagje van dag 4 t/m 6

4-11 zondag
De dag begint met de komst van twee wrattenzwijnen die bij ons huis verschijnen. Ze gunnen ons geen bleek waardig maar hun bezoek is leuk. Na het ontbijt stappen we in de auto om de omgeving verder te verkennen. Onderweg komen we de eerste gnoes tegen die ons wat schaapachtig aan staan te kijken. Verder komen we zebra's en struisvogels, Hierna zijn we doorgereden naar "The Amazing Viewingpoint" aan de Crocodile River. Het is inderdaad een prachtig uitkijkpunt over de river. We zien er Buffels, Olifanten, krokodillen en heeeel veeeeel vogelsoorten. Omdat het er zo mooi is blijven we er lunchen. Na de lunch rijden we door naar Lionspruit Gamereserve, een klein priveparkje waar het luipaard en de leeuw zouden zitten. Vanuit een hut zien we alleen twee neushoorn die er lui liggen te wezen.
Terug in Marlothpark komen we een groep giraffen tegen. Twee van hen deden een rituele liefdesdans met de lange nekken. Schitterend om te zien.
Inmiddels is het alweer laat geworden en rijden we terug naar ons mooie huis om een drankje te doen en de braai aan te steken.

5-11 maandag
Vandaag vertrekken we naar Lower Sabie in het zuiden van het Krugerpark. Voordat we vertrekken hebben we nog een gezellig samenzijn met een paar "Blueball aapjes. Ze snoepen heerlijk van de stukjes sinaasappel.

Een uurtje later komen we aan bij de gate Crocodile Bridge om het Krugerpark in te rijden.
Na de nodige formaliteiten en een bezoek aan de shop rijden we het Krtugerpark binnen. Bij de "Hippo Pools" zijn inderdaad een aantal hippo's aan het badderen. Onderweg zien we de gebruikelijke dieren. Opvallend was een single olifant die ons auto op 2 meter nadert en er omheen loopt. Blijft spannend om dat mee te kamen. De lobbes had geen kwaad in de zin den liep rustig verder. Bij een vogelkijkhut komen we nog meer olifanten tegen en is het tijd om wat selfies te maken met deze reuzen. In de hut zien we veel ooievaarachtigen maar ook een prachtig ijsvogeltje. Rond 18.00 uur checken we in bij Lower Sabie en kunnen we terugkijken op weer een enerverende dag.

6-11 dinsdag
Vandaag hebben we een route gepland vanaf Lower Sabie naar het noorden, een klein stukje richting Skukuza om vervolgens weer naar het zuiden te rijden. Achteraf een goede keuze want we weer fantastischen ervaringen gehad. De kroon op de reis waren een luipaard dat een rots lag, een overstekende mannetjes leeuw een een leeuwin die kort voordat we haar zagen een dier had gedood. Op het gemak peuzelde zij het arme dier op.

• 10 November 2018 - 13:39

Eric:

Kan niet wachten om alle bijbehorende foto's te zien! Gelukkig hebben we al een afspraak :)

• 10 November 2018 - 19:27

Rens:

Gaaf Frans, leuk dat je het zo allemaal verteld. Ik weet natuurlijk al stukken meer maar leuk om jullie belevenissen zo te lezen. Krijg ik weer helemaal een beeld mee. Hopelijk gauw goed internet dan gaan we ff facetimen. Groetjes daar

• 11 November 2018 - 04:31

Joke:

Wat maken jullie weer een hoop mee. Het blijft iets prachtigs om te Ien. En fijn dat wij het zo een beetje kunnen meebeleven. Ben benieuwd naar al de foto's. Dat zijn er denk ik al heel wat. Geniet er nog maar lekker van

• 11 November 2018 - 05:20

Elly Groenewegen Nu:

Dat klinkt goed allemaal! Wat hebben jullie al veel gezien!! Jullie genieten écht zo te horen:)) Ik ben benieuwd naar de foto's. Welke dieren hopen jullie nog te zien???

Tiny De Jongh:

Wat een belevenis om zoveel mee te maken kan Artis niet tegenop (grapje) kijk ieder keer uit naar het verslag

• 11 November 2018 - 17:19

Pia Henkes:

Wat een belevenissen allemaal. Geweldig. Nog mooie weken. Gr. Pa en Pia.